Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba pasitelkia socialinę reklamą kaip priemonę informuoti visuomenenę apie lygias galimybes ir didinti sąmoningumą apie žmogaus teisių iššūkius bei sprendimus. Tarnyba įgyvendino ne vieną sėkmingą sąmoningumo didinimo kampaniją. Toliau pateikiami trumpi kampanijų aprašymai bei pristatomi sukurti vaizdo klipai, radijo klipais, reklaminiai plakatai ir kitos komunikacijos priemonės.
Daugiau informacijos apie tai, kaip suplanuoti, sukurti ir įgyvendinti efektyvias komunikacijos programas arba vienkartines kampanijas rasite Tarnybos parengtame leidinyje „Praktinis vadovas savivaldybėms“
Lygiadieniai
2023 m. kovo-balandžio mėn.
Kampanija apie lyčių lygybę ir lyčių nelygybės sukeltas problemas.
Kampanijos priemonės: TV klipas, reklama socialiniuose tinkluose, radijo klipai.
Interneto svetainė: www.lygiadieniai.lt
Lyčių lygybę aiškinantys vaizdo klipai
Radijo klipai
Diskriminacijos žodynas
2022 m. rugpjūčio mėn.
Kampanija skirta diskriminacijos atpažinimui ir Tarnybos žinomumui didinti.
Kampanijos priemonės: radijo klipai, reklama socialiniuose tinkluose.
Reklama socialiniuose tinkluose
Darbo ir asmeninio gyvenimo derinimo formulė
2022 m. gegužės – birželio mėn.
Kampanija skirta pristatyti darbo ir asmeninio gyvenimo derinimo formulę. Tai interaktyvus įrankis, matuojantis asmeninį balansą 11 gyvenimo sričių.
Kampanijos priemonės: lauko reklama, reklama socialiniuose tinkluose, skrajutės, knygų lentyna skaitykloje „Vilnius skaito“, konferencija.
Plakatai
Už baimių pamatyk žmogų
2022 m. kovo-balandžio mėn.
Kampanija skirta neapykantos kalbos prevencijai.
Kampanijos priemonės: lauko reklamos plakatai, reklama socialiniuose tinkluose.
Interneto svetainė: www.nepyka.lt
Reklama socialiniuose tinkluose
Ką mano miestiečiai?
Kampanija skirta Alytaus, Jonavos ir Ukmergės gyventojams. 63 proc. vyrų nemano, kad berniuko elgesys, kai jis tampo mergaitei už kasų, kelia sijoną ir pan., yra nekaltas dėmesio rodymas. Šiuos ir kitus sociologinio nuostatų tyrimo duomenis dvi savaites trukusioje kampanijoje #kąmanomiestiečiai buvo galima išvysti Alytaus, Jonavos ir Ukmergės gatvėse 2021 m. gegužės mėn.
Kampanijos priemonės: plakatai, reklama socialiniuose tinkluose, radijo klipai.
Plakatai
Radijo klipai
Ar žinote, kad…?
2021 m. ruduo
Partnerio smurtą patiria bent 1 iš 3 moterų. Tai gali būti Jūsų draugė arba kaimynė. Viskas prasideda nuo lyčių stereotipų ir nuostatų apie moteris ir vyrus. Kampanija skirta moksleiviams.
Kampanijos priemonės: plakatai. Plakatai kurti kartu su Alytaus Putinų ir Ukmergės Antano Smetonos gimnazijų moksleivių pagalba.
Idėjų ir tekstų autorius: Paulius Rymeikis
Iliustracijų autorius: Žilvinas Jagėla
Būti tėčiu – didžiausia dovana
2020 m. ruduo
Kampanijos priemonės: vaizdo klipas, radijo klipai, lauko reklama, reklama socialiniuose tinkluose, instagram tėčių istorijos „Šiuolaikiniai tėčiai“.
Interneto svetainė www.daugiaubalanso.lt
Radijo klipas
Kas yra sisteminis smurtas artimoje aplinkoje?
2019 m.
Kampanija skirta supažindinti visuomenę su sisteminiu smurtu prieš moteris artimoje aplinkoje.
Priemonės: vaizdo klipas socialiniuose tinkluose, plakatai.
Plakatas „Kodėl moteris negali palikti smurtaujančio vyro?“
Plakatai specialistams
Plakatuose pasakojamos istorijos, kaip vaiko teisių apsaugos specialistai, socialiniai darbuotojai ir medicinos personalo darbuotojai gali padėti smurtą artimoje aplinkoje patiriančiai moteriai. Istorijos turi dvi alternatyvias pabaigas – kas nutiko, kai specilaistė padėjo ir kas nutiko, kai specialistė nepadėjo. Plakatai buvo išdalinti specialistams visoje Lietuvoje. Antra jų pusė (B pusė) skirta supažindinti su jėgos ir kontrolės ratu, pristatančiu, kokiais būdais ir formomis sisteminis smurtas poroje vyksta, bei paaiškinti, kodėl smurtą patiriančioms moterims gali būti sunku palikti smurtaujantį partnerį.
#NAUJISTANDARTAI
2019 m. kovo mėn.
Kampanijos tikslas – pristatyti interneto svetainę www.lygybesplanai.lt apie lygių galimybių užtikrinimą ir įvairovės valdymą darbovietėse.
Kampanijos priemonės: TV klipas, reklama viešajame transporte ir socialiniuose tinkluose, straipsniai žiniasklaidoje.
MOTERYS MOTERIMS
2019 m. vasario mėn.
Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, partnerio smurtą artimoje aplinkoje yra patyrusi bent 1 iš 3 moterų, tačiau joms išdrįsus apie tai prabilti, dalis visuomenės tokią žinią pasitinka kaltinimais – „ką jam pasakei?“, „pati kalta“, atskleidė Žmogaus teisių stebėjimo instituto tyrimas. Siekiant paskatinti moteris prabilti ir ieškoti pagalbos, nebijant galimų išankstinių nuostatų ir neigiamų reakcijų, Lietuvoje pradėjo veikti pirmasis virtualus smurtą patiriančių moterų savitarpio pagalbos forumas moterysmoterims.lt. Jame smurtą patyrusios moterys gali dalintis asmeninėmis istorijomis ir patirtimis, kaip jos atpažino partnerio smurtą, kaip ištrūko iš tokių santykių, kaip pasikeitė gyvenimas iš jų išėjus, kas padėjo vėl atsistoti ant kojų, suteikti praktinių patarimų, kur kreiptis ir kaip bendrauti su pagalbą teikiančiomis institucijomis arba ką svarbu žinoti apie laikiną gyvenimą krizių centre ir pan.
Priemonės: TV klipas, lauko reklama, reklama viešajame transporte ir socialiniuose tinkluose, straipsniai žiniasklaidoje, knygų skirtukai.
Kampanijos interneto svetainė – www.visureikalas.lt
Plakatas
Knygų skirtukai
Skirtukai išplatinti bibliotekose visoje Lietuvoje. Prie sklaidos prisidėjo knygybai „Pegasas“, „Vaga“, „Knygos.lt“.
Kampanija prisijungė prie Prezidentės Dalios Grybauskaitės vykdomos kampanijos „Už saugią Lietuvą“.
Palaikyk
2018 m. spalio mėn.
Socialinė kampanija „Palaikyk“ skirta paskatinti visuomenę palaikyti smurtą patiriančias moteris. Kampanija paremta Žmogaus teisių stebėjimo instituto atliktu tyrimo „Intymaus partnerio smurtavimo apraiškos Lietuvoje – moterų perspektyva“ ir reprezentatyvios visuomenės apklausos duomenimis.
Kampanijos interneto svetainė – www.visureikalas.lt
Priemonės: TV klipas, radijo klipas, lauko reklama, reklama socialiniuose tinkluose.
Plakatai
Kampanija prisijungė prie Prezidentės Dalios Grybauskaitės vykdomos kampanijos „Už saugią Lietuvą“.
SMURTAS YRA NE TIK FIZINIS (TOBULA ŠEIMA)
2018 m. sausio mėn. socialinė kampanija „Tai irgi smurtas“ skirta supažindinti visuomenę su skirtingomis smurto prieš moteris formomis artimoje aplinkoje.
Kontroliavimas, pavydas, nepagarba, žeminimas, gąsdinimas – visa tai yra nepastebimų, tačiau vis tik nesveikų smurtinių santykių požymis. Jeigu šalia savo vyro nesijauti saugi, nekentėk ir nelauk – kreipkis pagalbos.
Kampanijos interneto svetainė – www.visureikalas.lt
Priemonės: TV klipai, radijo klipai, lauko reklama, reklama portale 15min.lt ir video sklaida socialiniuose tinkluose Facebook ir YouTube.
Vaizdo klipai
Lauko reklamos plakatai
Kampanija prisijungė prie Prezidentės Dalios Grybauskaitės vykdomos kampanijos „Už saugią Lietuvą“.
Vyrai už moteris
2015 m.
Kampanija nukreipta į vyrų smurtą prieš moteris.
Priemonės: TV klipai (transliacijos per LRT ir TV6 kanalus), lauko reklama, reklama sporto klubuose, vyrų persirengimo kambariuose ir visų miestų Akropolio vyrų tualetuose, siuntiniai apie smurtą rašantiems žurnalistams, interneto puslapis www.vyraiužmoteris.lt (šiuo metu dalis www.visureikalas.lt), plakatai, lipdukai.
Vaizdo klipai
Plakatai
Buvo parengta ir papildoma kampanija, siekianti atkreipti dėmesį, kad šuo ir šunsnukis nėra tapatūs, o pagrindinė kampanijos žinutė “sustabdyk šunsnukį” nėra nukreipta į šunis, žodį “šunsnukis” vartojant pagal Lietuvių kalbos žodyne nurodytą reikšmę “niekšas, nedorėlis, nenaudėlis”.
Plakatai platinami didžiųjų Lietuvos miestų gatvėse, stotelių vitrinose.
Taip pat plakatais siekta ne tik reabilituoti šuns įvaizdį, bet ir paskatinti žmones pasirūpinti beglobiais šunimis. Plakatuose nurodytoje internetinėje svetainėje http://noriusuns.lt galima atrasti norimą augintinį bei suteikti namus benamiams šunims. Ši kampanijos dalis sukurta bendradarbiaujant su gyvūnų globos tarnybos “Pifas” vadove.
Gauk Arvydą / Kostą / Verutę
2014 m. vasario-kovo mėn.
Kampanijos tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į vyresnių žmonių diskriminaciją dėl amžiaus. Reklamos idėja paremta Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos gautais skundais.
Vaizdo klipai
Diskriminacija kenkia visiems
2011 m. lapkričio – gruodžio mėn.
Kampanijos tikslas – skatinti visuomenę atpažinti diskriminacijos apraiškas, diskriminuojantį elgesį, atskleisti diskriminacijos žalingą poveikį , ugdyti pagarbą žmonių įvairovei.
Priemonės: TV klipai, lauko plakatų reklama, plakatai, atvirutės.
Vaizdo klipai
ATVIRUKAI
DISKRIMINACIJA – TAI KRIMINALAS
2009 m.
Kampanijos tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į diskriminacijos baudžiamumą.
Priemonės: TV klipai, plakatai, atvirukai.
VAIZDO KLIPAS
ATVIRUKAI
AR TIKRAI MES TOKIE SKIRTINGI?
2007 m. spalio mėn.
Kampanijos tikslas – parodyti, kad nepaisant savo asmens tapatybės bruožų, žmonės nėra tokie skirtingi, supažindinti su diskriminacijos atvejais, ugdyti pagarbą žmonių įvairovei
Priemonės: TV klipai, lauko reklamos plakatai (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Mažeikiuose, Jonavoje, Utenoje, Kėdainiuose ir Tauragėje), atvirukai (platinami kavinės, renginiuose, studentų bendrabučiuose, kino teatruose).
VAIZDO KLIPAI
Ar tikrai mes tokie skirtingi? Rasė.
Ar tikrai mes tokie skirtingi? Negalia.
PLAKATAI
ATVIRUKAI
TĖVYSTĖ VEŽA!
2006 m.
Kampanijos tikslas – paskatinti vyrus derinti profesines ir šeimos pareigas, aktyviau dalyvauti šeimos gyvenime, skatinti vyrus pasinaudoti įstatymuose įtvirtinta teise į vaiko priežiūros atostogas.
Priemonės: TV klipas, plakatai, atvirukai, vaikiški buteliukai, rašikliai, prijuostės, lipdukai, ženkliukai, krepšiai.
VAIZDO KLIPAS
ATVIRUKAI
PLAKATAS