Socialinė reklama

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba pasitelkia socialinę reklamą kaip priemonę informuoti visuomenenę apie lygias galimybes ir didinti sąmoningumą apie žmogaus teisių iššūkius bei sprendimus. Tarnyba įgyvendino ne vieną sėkmingą sąmoningumo didinimo kampaniją. Toliau pateikiami trumpi kampanijų aprašymai bei pristatomi sukurti vaizdo klipai, radijo klipais, reklaminiai plakatai ir kitos komunikacijos priemonės.

Daugiau informacijos apie tai, kaip suplanuoti, sukurti ir įgyvendinti efektyvias komunikacijos programas arba vienkartines kampanijas rasite Tarnybos parengtame leidinyje „Praktinis vadovas savivaldybėms

Lygiadieniai

2023 m. kovo-balandžio mėn.

Kampanija apie lyčių lygybę ir lyčių nelygybės sukeltas problemas.

Kampanijos priemonės: TV klipas, reklama socialiniuose tinkluose, radijo klipai.
Interneto svetainė: www.lygiadieniai.lt

 

Lyčių lygybę aiškinantys vaizdo klipai


Radijo klipai

 

Diskriminacijos žodynas

2022 m. rugpjūčio mėn.

Kampanija skirta diskriminacijos atpažinimui ir Tarnybos žinomumui didinti.

Kampanijos priemonės: radijo klipai, reklama socialiniuose tinkluose.

Reklama socialiniuose tinkluose

Koja. Pavyzdys: vairavimo instruktorius uždėjo mokinei ranką ant kojos ir ją glostydamas liepė sukti į kairę. Nuolaida. Pavyzdys: įpykusi pardavėja pavadino pirkėją žydu ir leptelėjo "Jūs, žydai, visada nuolaidų prašote". Kompiuteris. Pavyzdys: darbo ieškojusiai moteriai darbdavys pasakė, kad ji per sena šiai pozicijai, nes darbe reikės naudotis kompiuteriu.

Darbo ir asmeninio gyvenimo derinimo formulė

2022 m. gegužės – birželio mėn.

Kampanija skirta pristatyti darbo ir asmeninio gyvenimo derinimo formulę. Tai interaktyvus įrankis, matuojantis asmeninį balansą 11 gyvenimo sričių.

Kampanijos priemonės: lauko reklama, reklama socialiniuose tinkluose, skrajutės, knygų lentyna skaitykloje „Vilnius skaito“, konferencija.

Plakatai

Darbo ir asmeninio gyvenimo derinimo formulė. Vyras ir moteris skaito ant sofos pakėlę kojas, nes siurblys robotas siurbia kilimą prie sofos. Užrašas klausia: buities darbai ar ramūs vakarai? Darbo ir asmeninio gyvenimo derinimo formulė. Plakate dvi gydytojos operacinėje - viena akivaizdžiai pavargusi, kita - pilna energijos. Užrašas klausia: viršvalandžiai ar kokybė? Darbo ir asmeninio gyvenimo derinimo formulė. Plakate dalykiškai apsirengęs vyras sėdi ant žolės parke be batų, skaito knygą, už nugaros stovi dviratis. Užrašas klausia: chaosas ar ramybė galvoje? Darbo ir asmeninio gyvenimo derinimo formulė. Plakate moteris miega ir sapnuoja salą vandenyne, o vyras lovoje sėdi su kompiuteriu, atrodo susirūpinęs. Užrašas klausia: gerai padirbėti ar gerai pailsėti? Darbo ir asmeninio gyvenimo derinimo formulė. Plakate šeima sėdi prie vieno stalo: moteris skaito žurnalą, vyras naršo telefone, vaikas žaidžia su superherojų figūrėlėmis. Užrašas klausia: kartu ar atskirai? 

Už baimių pamatyk žmogų

2022 m. kovo-balandžio mėn.

Kampanija skirta neapykantos kalbos prevencijai.

Kampanijos priemonės: lauko reklamos plakatai, reklama socialiniuose tinkluose.
Interneto svetainė: www.nepyka.lt

Plakatai
Už baimių pamatyk žmogų. Dharshan - žmogus iš Šri lankos.
Už baimių pamatyk žmogų. Fathima: 4. "ieško laimės, kur nepametus:, 3. atvyko į Lietuvą paskui savo meilę; 2. laukiasi pirmo vaiko; Visų 1 yra žmogus. Už baimių pamatyk žmogų. Musulmonas Sidhu: 4. "atvykęs iš neaiškios šalies"; 3. dirba IT srityje; 2. turi šeimą; visų 1 yra žmogus Už baimių pamatyk žmogų. Musulmonas Sidhu: 4. "atvykęs iš neaiškios šalies"; 3. dirba IT srityje; 2. turi šeimą; visų 1 yra žmogus

Reklama socialiniuose tinkluose

Ką daryti pastebėjus, kad kažkas tyčiojasi, niekina, skatina neapykantą, kursto diskriminuoti ar net fiziškai susidoroti su romais? Sužinok daugiau www.nepyka.lt Ką daryti pastebėjus, kad kažkas tyčiojasi, niekina, skatina neapykantą, kursto diskriminuoti ar net fiziškai susidoroti su rusiakalbiais? Sužinok daugiau www.nepyka.lt Ką daryti pastebėjus, kad kažkas tyčiojasi, niekina, skatina neapykantą, kursto diskriminuoti ar net fiziškai susidoroti su pabėgėliais? Sužinok daugiau www.nepyka.lt

Ką mano miestiečiai?

Kampanija skirta Alytaus, Jonavos ir Ukmergės gyventojams. 63 proc. vyrų nemano, kad berniuko elgesys, kai jis tampo mergaitei už kasų, kelia sijoną ir pan., yra nekaltas dėmesio rodymas. Šiuos ir kitus sociologinio nuostatų tyrimo duomenis dvi savaites trukusioje kampanijoje #kąmanomiestiečiai buvo galima išvysti Alytaus, Jonavos ir Ukmergės gatvėse 2021 m. gegužės mėn.

Kampanijos priemonės: plakatai, reklama socialiniuose tinkluose, radijo klipai.

Plakatai

93 proc. vyrų mano, kad reikia palaikyti moteris, norinčias nutraukti santykius / išsiskirti su smurtaujančiu vyru. 68 porc. moterų mano, kad juokeliai apie moteris skatina nepagarbą jų atžvilgiu 63 proc. vyrų nemano, kad berniuko elgesys, kai jis tampo mergaitei už kasų kelia sijoną ir pan. - yra nekaltas dėmesio rodymas 73 proc. moterų smurtu laiko situaciją, kai vyras tikrina žmonos mobiliojo telefono skambučius, socialinių tinklų žinutes.

Radijo klipai

Ar žinote, kad…?

2021 m. ruduo

Partnerio smurtą patiria bent 1 iš 3 moterų. Tai gali būti Jūsų draugė arba kaimynė. Viskas prasideda nuo lyčių stereotipų ir nuostatų apie moteris ir vyrus. Kampanija skirta moksleiviams.

Kampanijos priemonės: plakatai. Plakatai kurti kartu su Alytaus Putinų ir Ukmergės Antano Smetonos gimnazijų moksleivių pagalba.

Idėjų ir tekstų autorius: Paulius Rymeikis
Iliustracijų autorius: Žilvinas Jagėla

Komiksas apie lyčių stereotipus. Komiksas apie lyčių stereotipus. Komiksas apie lyčių stereotipus. Komiksas apie lyčių stereotipus. Komiksas apie lyčių stereotipus. Komiksas apie lyčių stereotipus.

Būti tėčiu – didžiausia dovana

2020 m. ruduo

Kampanijos priemonės: vaizdo klipas, radijo klipai, lauko reklama, reklama socialiniuose tinkluose, instagram tėčių istorijos „Šiuolaikiniai tėčiai“. 
Interneto svetainė www.daugiaubalanso.lt 

Plakatai
Būti tėčiu - didžiausia dovana. Plakate tėtis rengia savo mažylį. Būti tėčiu - didžiausia dovana. Plakate tėtis ant rankų laiko mažylį, kita ranka šildo pieno buteliuką. Būti tėčiu - didžiausia dovana. Plakate tėtis ant rankų laiko kūdikį. Būti tėčiu. Plakate tėtis ant rankų laiko dvynukus, vieną jų maitina iš buteliuko. Būti tėčiu. Plakate tėtis su mažyliu žaidžia lauke su nukritusiais lapais.

Radijo klipas

Kas yra sisteminis smurtas artimoje aplinkoje?

2019 m.
Kampanija skirta supažindinti visuomenę su sisteminiu smurtu prieš moteris artimoje aplinkoje.

Priemonės: vaizdo klipas socialiniuose tinkluose, plakatai.

 

Plakatas „Kodėl moteris negali palikti smurtaujančio vyro?“

Reklaminis plakatas apie sisteminį smurtą, kodėl moteris negali palikti smurtaujančio vyro.

Plakatai specialistams

Plakatuose pasakojamos istorijos, kaip vaiko teisių apsaugos specialistai, socialiniai darbuotojai ir medicinos personalo darbuotojai gali padėti smurtą artimoje aplinkoje patiriančiai moteriai. Istorijos turi dvi alternatyvias pabaigas – kas nutiko, kai specilaistė padėjo ir kas nutiko, kai specialistė nepadėjo. Plakatai buvo išdalinti specialistams visoje Lietuvoje. Antra jų pusė (B pusė) skirta supažindinti su jėgos ir kontrolės ratu, pristatančiu, kokiais būdais ir formomis sisteminis smurtas poroje vyksta, bei paaiškinti, kodėl smurtą patiriančioms moterims gali būti sunku palikti smurtaujantį partnerį.

Plakatas vaiko teisių apasaugos specialistams apie pagalbos teikimą moteriai, kuri turi vaikų plakatas apie sisteminį smurtą gydytojams, ką gali padaryti medicinos personalas, kai pacientė patiria smurtą artimoje aplinkoje Plakatas apie tai, kaip socialiniai darbuotojai gali padėti smurtą artimoje aplinkoje patiriančiai moteriai

Plakatų B pusė
Plakatai apie tai, kaip atpažinti smurtą artimoje aplinkoje

#NAUJISTANDARTAI

2019 m. kovo mėn.

Kampanijos tikslas – pristatyti interneto svetainę www.lygybesplanai.lt apie lygių galimybių užtikrinimą ir įvairovės valdymą darbovietėse.

Kampanijos priemonės: TV klipas, reklama viešajame transporte ir socialiniuose tinkluose, straipsniai žiniasklaidoje.

 

MOTERYS MOTERIMS

2019 m. vasario mėn.

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, partnerio smurtą artimoje aplinkoje yra patyrusi bent 1 iš 3 moterų, tačiau joms išdrįsus apie tai prabilti, dalis visuomenės tokią žinią pasitinka kaltinimais – „ką jam pasakei?“, „pati kalta“, atskleidė Žmogaus teisių stebėjimo instituto tyrimas. Siekiant paskatinti moteris prabilti ir ieškoti pagalbos, nebijant galimų išankstinių nuostatų ir neigiamų reakcijų, Lietuvoje pradėjo veikti pirmasis virtualus smurtą patiriančių moterų savitarpio pagalbos forumas moterysmoterims.lt. Jame smurtą patyrusios moterys gali dalintis asmeninėmis istorijomis ir patirtimis, kaip jos atpažino partnerio smurtą, kaip ištrūko iš tokių santykių, kaip pasikeitė gyvenimas iš jų išėjus, kas padėjo vėl atsistoti ant kojų, suteikti praktinių patarimų, kur kreiptis ir kaip bendrauti su pagalbą teikiančiomis institucijomis arba ką svarbu žinoti apie laikiną gyvenimą krizių centre ir pan.

Priemonės: TV klipas, lauko reklama, reklama viešajame transporte ir socialiniuose tinkluose, straipsniai žiniasklaidoje, knygų skirtukai.

Kampanijos interneto svetainė – www.visureikalas.lt

Plakatas

Knygų skirtukai

Skirtukai išplatinti bibliotekose visoje Lietuvoje. Prie sklaidos prisidėjo knygybai „Pegasas“, „Vaga“, „Knygos.lt“.

Kampanija prisijungė prie Prezidentės Dalios Grybauskaitės vykdomos kampanijos „Už saugią Lietuvą“.

Palaikyk

2018 m. spalio mėn.

Socialinė kampanija „Palaikyk“ skirta paskatinti visuomenę palaikyti smurtą patiriančias moteris. Kampanija paremta Žmogaus teisių stebėjimo instituto atliktu tyrimo „Intymaus partnerio smurtavimo apraiškos Lietuvoje – moterų perspektyva“ ir reprezentatyvios visuomenės apklausos duomenimis.

Kampanijos interneto svetainė – www.visureikalas.lt

Priemonės: TV klipas, radijo klipas, lauko reklama, reklama socialiniuose tinkluose.

Plakatai

Kampanija prisijungė prie Prezidentės Dalios Grybauskaitės vykdomos kampanijos „Už saugią Lietuvą“.

SMURTAS YRA NE TIK FIZINIS (TOBULA ŠEIMA)

2018 m. sausio mėn. socialinė kampanija „Tai irgi smurtas“ skirta supažindinti visuomenę su skirtingomis smurto prieš moteris formomis artimoje aplinkoje.

Kontroliavimas, pavydas, nepagarba, žeminimas, gąsdinimas – visa tai yra nepastebimų, tačiau vis tik nesveikų smurtinių santykių požymis. Jeigu šalia savo vyro nesijauti saugi, nekentėk ir nelauk – kreipkis pagalbos.

Kampanijos interneto svetainė – www.visureikalas.lt

Priemonės: TV klipai, radijo klipai, lauko reklama, reklama portale 15min.lt ir video sklaida socialiniuose tinkluose Facebook ir YouTube.

Vaizdo klipai

 

 

 

Lauko reklamos plakatai

Kampanija prisijungė prie Prezidentės Dalios Grybauskaitės vykdomos kampanijos „Už saugią Lietuvą“.

Vyrai už moteris

2015 m.

Kampanija nukreipta į vyrų smurtą prieš moteris.

Priemonės: TV klipai (transliacijos per LRT ir TV6 kanalus), lauko reklama, reklama sporto klubuose, vyrų persirengimo kambariuose ir visų miestų Akropolio vyrų tualetuose, siuntiniai apie smurtą rašantiems žurnalistams, interneto puslapis www.vyraiužmoteris.lt (šiuo metu dalis www.visureikalas.lt), plakatai, lipdukai.

Vaizdo klipai

 

Plakatai

Buvo parengta ir papildoma kampanija, siekianti atkreipti dėmesį, kad šuo ir šunsnukis nėra tapatūs, o pagrindinė kampanijos žinutė “sustabdyk šunsnukį” nėra nukreipta į šunis, žodį “šunsnukis” vartojant pagal Lietuvių kalbos žodyne nurodytą reikšmę “niekšas, nedorėlis, nenaudėlis”.

Plakatai platinami didžiųjų Lietuvos miestų gatvėse, stotelių vitrinose.

Taip pat plakatais siekta ne tik reabilituoti šuns įvaizdį, bet ir paskatinti žmones pasirūpinti beglobiais šunimis. Plakatuose nurodytoje internetinėje svetainėje http://noriusuns.lt galima atrasti norimą augintinį bei suteikti namus benamiams šunims. Ši kampanijos dalis sukurta bendradarbiaujant su gyvūnų globos tarnybos “Pifas” vadove.

Gauk Arvydą / Kostą / Verutę

2014 m. vasario-kovo mėn.

Kampanijos tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į vyresnių žmonių diskriminaciją dėl amžiaus. Reklamos idėja paremta Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos gautais skundais.

Vaizdo klipai

 

 

Diskriminacija kenkia visiems

2011 m. lapkričio – gruodžio mėn.

Kampanijos tikslas – skatinti visuomenę atpažinti diskriminacijos apraiškas, diskriminuojantį elgesį, atskleisti diskriminacijos žalingą poveikį , ugdyti pagarbą žmonių įvairovei.

Priemonės: TV klipai, lauko plakatų reklama, plakatai, atvirutės.

Vaizdo klipai

 

 

ATVIRUKAI

DISKRIMINACIJA – TAI KRIMINALAS

2009 m.

Kampanijos tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į diskriminacijos baudžiamumą.

Priemonės: TV klipai, plakatai, atvirukai.

VAIZDO KLIPAS

ATVIRUKAI

AR TIKRAI MES TOKIE SKIRTINGI?

2007 m. spalio mėn.

Kampanijos tikslas – parodyti, kad nepaisant savo asmens tapatybės bruožų, žmonės nėra tokie skirtingi, supažindinti su diskriminacijos atvejais, ugdyti pagarbą žmonių įvairovei

Priemonės: TV klipai, lauko reklamos plakatai (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Mažeikiuose, Jonavoje, Utenoje, Kėdainiuose ir Tauragėje), atvirukai (platinami kavinės, renginiuose, studentų bendrabučiuose, kino teatruose).

VAIZDO KLIPAI

Ar tikrai mes tokie skirtingi? Rasė.

Ar tikrai mes tokie skirtingi? Negalia.

PLAKATAI

ATVIRUKAI

TĖVYSTĖ VEŽA!

2006 m.

Kampanijos tikslas – paskatinti vyrus derinti profesines ir šeimos pareigas, aktyviau dalyvauti šeimos gyvenime, skatinti vyrus pasinaudoti įstatymuose įtvirtinta teise į vaiko priežiūros atostogas.

Priemonės: TV klipas, plakatai, atvirukai, vaikiški buteliukai, rašikliai, prijuostės, lipdukai, ženkliukai, krepšiai.

VAIZDO KLIPAS

ATVIRUKAI

PLAKATAS