Ko nedaro lygių galimybių kontrolierius?

Tekstas parengtas lengvai suprantama kalba

Antras lygis

Ko nedaro lygių galimybių kontrolierius?

Kas yra lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba?

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba
yra įstaiga.
Toliau ją vadinsime Tarnyba.

Ši Tarnyba dirba tam,
kad visi žmonės Lietuvoje būtų lygūs.

Tarnybai vadovauja Birutė Sabatauskaitė. Ji yra lygių galimybių kontrolierė.
Toliau ją vadinsime Kontroliere.

Jeigu norite sužinoti, ką veikia Tarnyba,
spauskite pilką tekstą apačioje:
https://lygybe.lt/informacija-lengvai-suprantama-kalba/ka-veikia-lygiu-galimybiu-kontrolieriaus-tarnyba/

 

Ko nedaro Kontrolierė?

1. Kontrolierė netiria skundų
dėl įstatymų

Kartais žmonėms atrodo,
kad įstatymai yra neteisingi.
Įstatymai yra
svarbiausios Lietuvos taisyklės.
Šių taisyklių turi laikytis
visi Lietuvos žmonės.

Kontrolierius negali pasakyti,
ar įstatymai yra teisingi.

Jeigu Jūs galvojate,
kad koks nors įstatymas yra neteisingas,
galite kreiptis į Konstitucinį Teismą.
Teisme Jums pasakys,
ar įstatymas yra teisingas.

 

2. Kontrolierė nevertina
žinomų žmonių pasisakymų.

Kontrolierė nevertina informacijos,
kuria dalinasi žiniasklaida

Žiniasklaida yra, pavyzdžiui:

• straipsniai,
• televizijos laidos,
• radijo laidos.

Tarnyba ir Kontrolierė nevertina,
ar informacija šiose laidose yra teisinga.

Jeigu Jūs galvojate,
kad kokia nors televizijos laida
dalinasi neteisinga informacija,
kreipkitės į
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybą.

3. Kontrolierė netiria šeimos skundų ir
žmonių privataus gyvenimo

Privatus žmogaus gyvenimas yra
asmeninis žmogaus gyvenimas.
Tik pats žmogus nusprendžia,
kiek kitiems žmonėms jis nori pasakoti
apie save.

Kartais žmonės nukenčia
nuo nusikaltimų asmeniniame gyvenime.
Pavyzdžiui:

• pykčiai su draugais arba kaimynais,
• smurtas šeimoje.

Smurtas yra tada,
kai kas nors Jus skaudina.
Pavyzdžiui, kažkas Jus muša
arba Jums grasina.
Smurtas artimoje aplinkoje yra tada,
kai Jus skaudina artimas žmogus.
Pavyzdžiui, Jums trenkia Jūsų vyras
arba žmona.

Jeigu Jūs susidūrėte
su asmenine problema, skambinkite:

• pagalbos centrams.
Jeigu norite sužinoti
pagalbos centrų telefono numerį,
spauskite pilką tekstą apačioje:
https://www.specializuotospagalboscentras.lt/

• policijai.
Policijai skambinkite telefonu.
Policijos telefono numeris yra 112.
Pavyzdžiui, jeigu Jūsų artimas žmogus
Jums trenkė arba Jums grasina,
skambinkite policijai.

4. Kontrolierė
neatstovauja žmonėms teisme

Kai žmogus kreipiasi į Tarnybą,
jis parašo Kontrolieriui skundą.
Žmogus, kuris parašė skundą,
yra vadinamas pareiškėju.
Skunde žmogus papasakoja:

• kas atsitiko ir
• kodėl jam reikia pagalbos.

Jeigu žmogus nusprendžia
kreiptis į teismą,
Kontrolierius negali būti
žmogaus advokatu.
Žmogaus advokatu negali būti ir
kiti Tarnybos teisininkai.
Advokatai padeda ginti žmogų teisme.
Tai reiškia, kad žmogus
turi susirasti advokatą,
kuris padėtų jam teisme.

5. Kontrolierė negali liepti
atlyginti žalą

Jeigu su Jumis blogai elgėsi,
gali būti, kad Jūs patyrėte žalą.
Žala reiškia, kad Jums kažkas pakenkė.
Pavyzdžiui:

• Jūs praradote savo pinigus,
• Jus sužalojo,
• Jus įžeidė.

Tačiau Kontrolierius negali liepti žmogui,
kuris Jus nuskriaudė,
sumokėti Jums pinigų.
Kontrolierius gali tik įspėti žmogų
ir paprašyti jo su Jumis blogai nesielgti.

6. Kontrolierė vertina reklamas tik dėl diskriminacijos

Kontrolierius tiria tik tai,
ar reklama nepažeidžia lygių galimybių.
Pavyzdžiui, ar reklamoje
nėra diskriminuojami kokie nors žmonės.

Diskriminacija yra tada,
kai su žmogumi elgiasi blogai dėl to,
koks jis yra.
Pavyzdžiui, jeigu reklamoje
moteris yra vaizduojama kaip prekė,
ši reklama yra diskriminacinė.
Moteris nėra prekė,
jos negalima nusipirkti.
Moteris yra žmogus.

Tekstą lengvai suprantama kalba parengė Miglė Baltrūnaitė.

Tekstą vertino:

  • Lina Bielinytė,
  • Inga Olševskytė.

Paveiksliukus nupiešė Evgenia Drap.

Tekstą galima parsisiųsti. Reikia parsisiųsti paspaudus šią nuorodą.

Naujienlaiškis