Kas yra socialinė padėtis?

Tekstas parengtas lengvai suprantama kalba

Antras lygis

Lygių galimybių įstatymas draudžia
diskriminuoti žmones dėl 14 priežasčių.
Įstatymai yra
svarbiausios Lietuvos taisyklės.
Jų turi laikytis visi Lietuvos žmonės.

Jeigu norite sužinoti
apie Lygių galimybių įstatymą,
spauskite pilką tekstą apačioje:

https://lygybe.lt/informacija-lengvai-suprantama-kalba/kas-yra-lygiu-galimybiu-istatymas/

Su Jumis negali blogai elgtis,
pavyzdžiui, darbe Jums negali
mokėti mažesnio atlyginimo
arba atleisti iš darbo, nes:

• Jūs turite negalią,
• Jūsų oda yra kitokios spalvos,
• Jūs kalbate kita kalba,
• Jūs esate jaunas,
• Jūs esate vyresnis.

Jeigu dėl šių priežasčių kažkas su Jumis
blogai elgiasi, tai yra diskriminacija.

Taip pat Jūsų negali atleisti iš darbo
dėl Jūsų socialinės padėties.
Toliau paaiškinsime, kas yra
socialinė padėtis.

 

Kas yra socialinė padėtis?

Socialinė padėtis yra tai,
kaip žmogus gyvena.
Pavyzdžiui, socialinę padėtį parodo tai:

• kiek žmogus uždirba pinigų,
• kur žmogus mokosi,
• kur žmogus dirba,
• su kuo žmogus bendrauja,
• kas yra žmogaus šeima.

 

Negalima diskriminuoti žmogaus
dėl jo socialinės padėties

Diskriminacija yra tada, kai su žmogumi
elgiasi blogai dėl to, koks jis yra.
Pavyzdžiui, kitas žmogus negali
su Jumis blogai elgtis:

• dėl to, kur Jūs mokotės,
• dėl to, kiek Jūs uždirbate pinigų.
• dėl turto, kurį Jūs turite.
Pavyzdžiui, turtas gali būti
Jūsų namas,
• dėl to, ar Jūs turite šeimą.

 

Taip pat, kitas žmogus negali
su Jumis blogai elgtis:

• dėl išmokų, kurias Jūs gaunate.
Išmokos yra pinigai.
Šiuos pinigus gauna
kai kurie žmonės.
Pavyzdžiui, juos gali gauti žmonės,
kurie uždirba mažai pinigų.

 

Kokia socialinė padėtis yra geriausia?

Kiekvieno žmogaus socialinė padėtis
yra skirtinga.
Pavyzdžiui:

• kai kurie žmonės
pabaigė universitetą,
• kai kurie žmonės pabaigė mokyklą,
• kai kurie žmonės uždirba
labai daug pinigų,
• kai kurie žmonės uždirba
mažiau pinigų.

Nėra blogos ar geros socialinės padėties.
Negalima blogai elgtis su žmogumi
dėl jo socialinės padėties.

 

Kas yra diskriminacija
dėl socialinės padėties?

Diskriminacija yra tada,
kai su Jumis kažkas blogai elgiasi.
Diskriminacija dėl socialinės padėties
yra tada, kai kažkas su Jumis
blogai elgiasi, pavyzdžiui, dėl to, kad:

• Jūs uždirbate mažiau pinigų,
• Jūs neturite šeimos,
• Jūs baigėte mokyklą,
tačiau nesimokėte universitete,
• Jūs negalite nusipirkti namo.

 

Pavyzdžiui, vadovas darbe
blogai su jumis elgiasi vien todėl,
kad turite vaikų.
Tai yra diskriminacija.

Pavyzdžiui, savivaldybėje su Jumis
blogai elgiasi, vien todėl,
kad Jūs neuždirbate daug pinigų.
Tačiau su žmonėmis, kurie uždirba
daugiau pinigų, elgiasi gražiau.

Tekstą lengvai suprantama kalba parengė
Miglė Baltrūnaitė.
Tekstą vertino:

• Lina Bielinytė,
• Inga Olševskytė.

Paveiksliukus nupiešė Evgenia Drap.

Tekstą galima parsisiųsti. Reikia parsisiųsti paspaudus šį žodį.

Naujienlaiškis