Kas yra Lygių galimybių įstatymas?

Tekstas parengtas lengvai suprantama kalba

Antras lygis

Lygių galimybių įstatyme yra
parašyta daug taisyklių.
Šiose taisyklėse yra parašyta,
ką reikia daryti,
kad visi žmonės turėtų lygias galimybes.
Lygių galimybių įstatymo turi laikytis:

• įstaigos, pavyzdžiui, ministerijos arba savivaldybės,
• mokslų ir studijų sritys,
pavyzdžiui, universitetai,
• vietos, kuriose dirba žmonės,
• vietos, kuriose perkate arba
gaunate paslaugas,
• organizacijos, pavyzdžiui,
profesinės ar kitos sąjungos.

 

 

Lygių galimybių įstatymas draudžia
diskriminuoti dėl 14 priežasčių.
Pavyzdžiui, žmogaus negalima diskriminuoti, dėl jo:

• odos spalvos,
• kalbos, kuria jis kalba,
• negalios,
• lyties.

Diskriminuoti reiškia elgtis su Jumis blogai
dėl to, koks Jūs esate.
Su Jumis negalima elgtis blogai,
pavyzdžiui, mokėti Jums mažesnį atlyginimą arba
atleisti iš darbo, nes:

• Jūs turite negalią,
• Jūsų oda yra kitokios spalvos,
• Jūs kalbate kita kalba,
• Jūs tikite kitu dievu,
• Jūs esate jaunas,
• Jūs esate vyresnis,
turite kitokių idėjų, nei kiti žmonės.

 

 

Jeigu kažkas su Jumis blogai elgiasi, pavyzdžiui:

• moka Jums mažesnį atlyginimą,
• išmeta iš darbo,
• įžeidinėja Jus,

Jūs galite parašyti skundą
lygių galimybių kontrolierei.

 

 

Šiuo metu
lygių galimybių kontrolierė yra
Birutė Sabatauskaitė.

 

Jeigu norite sužinoti,
ką veikia lygių galimybių kontrolierė ir
Lygių galimybių tarnyba,
spauskite pilką tekstą apačioje:
https://lygybe.lt/informacija-lengvai-suprantama-kalba/ka-veikia-lygiu-galimybiu-kontrolieriaus-tarnyba/

Tekstą lengvai suprantama kalba parengė
Miglė Baltrūnaitė.
Tekstą vertino:

• Lina Bielinytė,
• Inga Olševskytė.

Paveiksliukus nupiešė Evgenia Drap.

Tekstą galima parsisiųsti. Reikia parsisiųsti paspaudus šį žodį.

Naujienlaiškis