Kas yra seksualinis priekabiavimas?

Lengvai suprantamos kalbos ženklas, 2 lygis

Tekstas parengtas lengvai suprantama kalba

Antras lygis

 

Kas yra Seksualinis priekabiavimas?

Seksualinis priekabiavimas yra
blogas elgesys.

Seksualinis priekabiavimas yra tada:

  • kai kitas žmogus
    komentuoja Jūsų išvaizdą,
    nors Jums tai yra nemalonu,
  • kai kitas žmogus
    negražiai apie Jus juokauja,

 

 

 

 

  • kai kitas žmogus liečia Jūsų kūną,
    nors Jūs to nenorite,

 

 

  • kai kitas žmogus Jums rašo
    nemalonias žinutes arba
    siunčia nemalonius vaizdus,
  • kai kitas žmogus nemaloniai
    į Jūs žiūri.

Kas gali seksualiai
prie Jūsų priekabiauti?

Prie Jūsų priekabiauti gali:

  • Jūsų vaikinas arba mergina,
  • žmonės, su kuriais dirbate arba
    mokotės,
  • svetimi žmonės.
    Pavyzdžiui:
    • autobuso vairuotojas,
    • parduotuvės pardavėja,
    • kavinės darbuotojas.
  • žmonės, kuriuos Jūs pažįstate,
  • žmogus, kuris Jus prižiūri,
    tačiau nėra Jūsų šeimos narys.

 

 

 

Kai prie Jūsų seksualiai priekabiauja:

  • Jūs jaučiatės blogai,
  • Jums nemalonu,
  • Jums baisu.

Jūs nenorite, kad su Jumis taip elgtųsi.

 

 

Jeigu prie Jūsų priekabiauja žmogus,
kuris dirba kartu su Jumis:

  • Jūs galite nenorėti eiti į darbą.
  • Jūs galite nenorėti
    susitikti su priekabiautoju.

Kartais priekabiautojas gali Jus gąsdinti
ir Jums grasinti, pavyzdžiui,
kad Jums trenks.

 

Jūs patyrėte seksualinį priekabiavimą,
jeigu:

  • Jus nemaloniai lietė,
    nors Jūs to nenorėjote,
  • Jums siuntė nemalonias žinutes ar vaizdus, nors Jūs to nenorėjote,
  • apie Jus nepadoriai juokavo,
    nors Jūs to nenorėjote,
  • su Jumis nemaloniai elgėsi ir
    dėl to Jūs jautėtės blogai.

Ką daryti jeigu manote,
kad prie Jūsų seksualiai priekabiauja?

Jeigu prie Jūsų priekabiauja,
pasakykite, kad Jums tai nepatinka.
Pavyzdžiui, pasakykite:

  • „Man nepatinka,
    kai su manimi taip kalbi“ arba
  • „Prašau manęs neliesti,
    man tai yra nemalonu“.

 

 

Jeigu prie Jūsų seksualiai priekabiavo:

  • išsaugokite nemalonius:
    • laiškus,
    • žinutes,
    • vaizdus.
  • užsirašykite, kada ir kas
    Jums skambino ir
    nemaloniai su Jumis kalbėjo.

Žmogui, kuriuo pasitikite,
papasakokite apie tai,
kad prie Jūsų priekabiavo.
Pavyzdžiui, papasakoti apie tai galite:

  • savo tėvams,
  • savo draugams,
  • savo globėjams,
  • kitiems darbuotojams.

Jeigu prie Jūsų priekabiauja žmogus,
su kuriuo dirbate arba mokotės,
apie tai papasakoti galite:

  • savo vadovui,
  • savo bendradarbei.

 

 

Jeigu prie Jūsų priekabiauja,
kreipkitės pagalbos.
Pavydžiui, Jūs galite paskambinti
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai.
Tarnybai papasakokite,
kaip su Jumis elgėsi.
Tarnybos darbuotojai Jums pasakys,
ką daryti toliau.

 

Ką daryti jeigu patyrėte smurtą?

Jeigu patyrėte smurtą arba
pastebėjote, kaip kažkas kitas
patiria smurtą:

  • skambinkite pagalbos numeriu.
    Pagalbos numeris yra 112.
  • skambinkite į pagalbos centrą.
    Pagalbos centro numeris yra
    +370 700 55516.

Tekstą lengvai suprantama kalba parengė
Miglė Baltrūnaitė.

Tekstą vertino:

Dominykas Baškys,
Inga Olševskytė.

Paveiksliukus nupiešė Evgenia Drap.

Tekstą galima parsisiųsti. Reikia parsisiųsti paspaudus šį žodį.

Naujienlaiškis