Kas yra skaitmeninė atskirtis?

Tekstas parengtas lengvai suprantama kalba

Antras lygis

Kas yra skaitmeninė atskirtis?

 

Kas yra skaitmeninė atskirtis?

Kai kurie žmonės nemoka arba negali naudotis naujomis technologijomis.
Technologijos yra, pavyzdžiui:

• telefonas,
• kompiuteris,
• internetas.

Šiuo metu daug prekių arba paslaugų
galima nusipirkti internetu.
Pavyzdžiui, internetu galima:

• nusipirkti maisto,
• nusipirkti autobuso bilietą,
• užsiregistruoti pas gydytoją.

Tačiau, jeigu žmogus nemoka
arba negali naudotis internetu,
jis negali to padaryti.
Tada atsiranda skaitmeninė atskirtis.
Skaitmeninė atskirtis yra tada,
kai žmogus nori, tačiau negali:

• gauti paslaugų internetu arba
• nusipirkti prekių internetu.

 

Kada atsiranda skaitmeninė atskirtis?

Skaitmeninė atskirtis atsiranda tada,
kai žmogui reikia daikto ar paslaugos,
kurią galima:

• nusipirkti internetu,
• užsisakyti internetu.

Tačiau jis pats negali to padaryti.

Taip pat skaitmeninė atskirtis
atsiranda tada, kai už prekes:

• reikia mokėti internetu,
tačiau žmogus negali pats to padaryti.
• reikia mokėti kortele,
tačiau žmogus negali pats to padaryti.

Kai kurie žmonės turi banko kortelę.
Šioje kortelėje yra žmogaus pinigai.
Parduotuvėje galima atsiskaityti
tokia kortele.
Tada žmogui nereikia
popierinių pinigų.
Žmogus turi pridėti kortelę
prie kortelių skaitytuvo.
Tada kortelių skaitytuvas
nuskaito pinigus
nuo žmogaus kortelės.

 

Kaip skaitmeninė atskirtis
paveikia žmogų?

Jei žmogus patiria skaitmeninę atskirtį,
jis jaučiasi blogai, nes:

• jis negali gauti paslaugos
ar nusipirkti daikto,
• jam reikia kitų žmonių pagalbos.

 

Kodėl ne visi žmonės
moka naudotis internetu?

Kai kurie žmonės:

• nemoka naudotis internetu,
• negali naudotis internetu.

Kartais naudotis internetu arba
telefonais trukdo sveikata.
Pavyzdžiui, žmogus blogai mato,
todėl jam sunku naudotis internetu.

 

Kartais žmogui yra sunku išmokti naudotis
internetu arba nauju telefonu.
Pavyzdžiui, jei žmogus yra vyresnis,
gali būti, kad jis visą gyvenimą
nesinaudojo internetu.
Dabar jam gali būti sunku
išmokti naudotis internetu.

Kartais žmogui trūksta pinigų.
Internetas, kompiuteris arba telefonas brangiai kainuoja.
Todėl ne visi žmonės gali juos nusipirkti.

 

Kaip sumažinti skaitmeninę atskirtį?

Jeigu žmogus nori sumažinti
skaitmeninę atskirtį, jis gali mokytis.
Pavyzdžiui, žmogus gali išmokti:

• naudotis internetu,
• pirkti prekes internetu,
• naudotis nauju telefonu.

 

 

Tačiau skaitmeninę atskirtį
gali sumažinti ir pardavėjai.
Pavyzdžiui, jeigu pardavėjas mato,
kad žmogui sunku atsiskaityti kortele,
jis gali leisti žmogui už prekes mokėti
popieriniais pinigais.

 

 

Įstaigos taip pat gali sumažinti
skaitmeninę atskirtį.
Pavyzdžiui, jos gali teikti paslaugas, kai:

• žmogus atvyksta į įstaigą arba
• žmogus paskambina į įstaigą.

Tada žmogui nereikia naudotis internetu.

 

 

Kas dažniausiai patiria
skaitmeninę atskirtį?

Lietuvoje skaitmeninę atskirtį
daugiausia patiria vyresni žmonės.
Didžiausią skaitmeninę atskirtį patiria
vyresnės moterys, kurios gyvena kaime.
Pavyzdžiui, joms yra sunku
naudotis internetu arba nauju telefonu.

Tekstą lengvai suprantama kalba parengė
Miglė Baltrūnaitė.

Tekstą vertino:

  • Lina Bielinytė,
  • Inga Olševskytė.

Paveiksliukus nupiešė Evgenia Drap.

Tekstą galima parsisiųsti. Reikia parsisiųsti paspaudus šią nuorodą.

Naujienlaiškis