Kas yra priekabiavimas dėl negalios?

Tekstas parengtas lengvai suprantama kalba

Antras lygis

Kas yra priekabiavimas?

Priekabiavimas yra blogas elgesys.
Priekabiavimas yra, pavyzdžiui:

  • kai Jus įžeidinėja,
  • kai iš Jūsų juokiasi,
  • kai su Jumis blogai elgiasi.

 

Kas yra priekabiavimas dėl negalios?

Priekabiavimas dėl negalios reiškia,
kad su Jumis blogai elgiasi,
nes Jūs turite negalią.
Pavyzdžiui, Jūsų bendradarbiai pasakoja nemalonius juokelius apie Jūsų negalią.
Tačiau, jeigu Jūs turite negalią,
kiti žmonės negali prie Jūsų priekabiauti.
Taip yra parašyta Lygių galimybių įstatyme.
Įstatymai yra
svarbiausios Lietuvos taisyklės.
Šių taisyklių turi laikytis visi žmonės.

 

 

Lygios galimybės reiškia,
kad visi žmonės turi turėti
tokias pačias galimybes, pavyzdžiui:

  • dirbti darbe,
  • apsipirkti parduotuvėje.

Kiti žmonės negali elgtis su Jumis blogai,
nes Jūs turite negalią.

 

 

Priekabiavimas dėl negalios yra tada, kai:

  • su Jumis blogai elgiasi,
    nes Jūs turite negalią,
  • iš Jūsų juokiasi,
    nes Jūs turite negalią,
  • Jums trukdo judėti arba Jus stumdo,
    nes Jūs turite negalią,
  • Jus įžeidinėja, nes Jūs turite negalią.

 

 

Priekabiavimas dėl negalios yra ir tada,
kai:

  • apie Jus kalba blogai,
    nes Jūs turite negalią,
  • Jums trukdo dirbti,
    nes Jūs turite negalią.
    Pavyzdžiui, patraukia Jūsų vėžimėlį, kad Jūs negalėtumėte dirbti.

 

 

Kas gali prie Jūsų priekabiauti?

Prie Jūsų priekabiauti,
dėl Jūsų negalios, gali:

  • žmonės, su kuriais dirbate
    arba mokotės,
  • artimi žmonės, pavyzdžiui:
    • sutuoktiniai,
    • tėvai,
    • vaikai.
  • svetimi žmonės.
    Pavyzdžiui:

    • autobuso vairuotojas,
    • parduotuvės pardavėja,
    • kavinės darbuotojas.
  • žmogus, kuris Jus prižiūri,
    tačiau nėra Jūsų šeimos narys.

 

 

Kai prie Jūsų priekabiauja dėl negalios:

  • Jūs jaučiatės blogai,
  • Jums nemalonu,
  • Jums baisu.

Jūs nenorite, kad su Jumis taip elgtųsi.

 

 

Jeigu prie Jūsų priekabiauja žmogus,
kuris dirba kartu su Jumis:

  • Jūs galite nenorėti eiti į darbą.
  • Jūs galite nenorėti
    susitikti su priekabiautoju.

Kartais priekabiautojas gali tave gąsdinti
ir tau grasinti, pavyzdžiui, kad tau trenks.

 

 

Jūs patyrėte priekabiavimą dėl negalios,
jeigu:

  • su Jumis blogai elgėsi,
    nes Jūs turite negalią,
  • iš Jūsų juokėsi,
    nes Jūs turite negalią,
  • Jums trukdė judėti arba Jus stumdė,
    nes Jūs turite negalią,
  • Jus įžeidinėjo,
    nes Jūs turite negalią,
  • apie Jus kalbėjo blogai,
    nes Jūs turite negalią,
  • Jums trukdė dirbti,
    nes Jūs turite negalią.
    Pavyzdžiui, patraukė Jūsų vėžimėlį, kad Jūs negalėtumėt dirbti.

 

 

Ką daryti, jeigu manote,
kad prie Jūsų priekabiauja
dėl negalios?

Jeigu prie Jūsų priekabiauja,
pasakykite, kad Jums tai nepatinka.
Pavyzdžiui, pasakykite:
„Man nepatinka, kai su manimi taip kalbi“.

 

 

Žmogui, kuriuo pasitikite,
papasakokite apie tai,
kad prie Jūsų priekabiavo.
Pavyzdžiui, papasakoti apie tai galite:

  • savo tėvams,
  • savo draugams,
  • savo globėjams,
  • kitiems darbuotojams.

Jeigu prie Jūsų priekabiauja žmogus,
su kuriuo dirbate arba mokotės,
apie tai papasakoti galite:

  • savo vadovui,
  • savo bendradarbei.

 

 

Jeigu prie Jūsų priekabiauja,
kreipkitės pagalbos.
Pavydžiui, Jūs galite paskambinti
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai.
Tarnybai papasakokite,
kaip su Jumis elgėsi.
Tarnybos darbuotojai Jums pasakys,
ką daryti toliau.

 

 

 

Tekstą lengvai suprantama kalba parengė Miglė Baltrūnaitė.

Tekstą vertino:

  • Dominykas Baškys,
  • Inga Olševskytė.

Paveiksliukus nupiešė Evgenia Drap.

Tekstą galima parsisiųsti. Reikia parsisiųsti paspaudus šį žodį.

Naujienlaiškis