Kas yra negaliai jautri kalba?

Tekstas parengtas lengvai suprantama kalba

Antras lygis

 

Negaliai jautri kalba yra:

• pagarbus bendravimas
su žmonėmis su negalia,
• pagarbus kalbėjimas
apie žmones su negalia.

Visi žmonės gali pagarbiai kalbėti
su žmonėmis su negalia.
Tačiau siūlome laikytis
pagarbios kalbos patarimų.

Ar turime patarimų,
kaip bendrauti su žmonėmis,
kurie turi negalią?

Lietuvoje turime patarimus,
kaip bendrauti su žmonėmis,
kurie turi negalią.

Jeigu norite perskaityti patarimus,
spauskite pilką tekstą apačioje
https://lygybe.lt/wp-content/uploads/2025/05/lsk-negaliai-jautrios-kalbos-gaires.pdf

Šiuos patarimus parašė
Jungtinių Tautų Ženevos biuro darbuotojai.
Šis biuras yra Šveicarijoje.
Biuro darbuotojai rūpinasi, pavyzdžiui:

• žmonių teisėmis,
• taika pasaulyje.

Šiuos patarimus į lietuvių kalbą išvertė
Lietuvos negalios organizacijų forumas.

Šie patarimai tinka Lietuvai ir
Lietuvos gyventojams.
Skirtingose šalyse patarimai gali skirtis.

 

 

Kaip bendrauti su žmonėmis,
kurie turi negalią?

Toliau skaitysite patarimus,
kaip bendrauti su žmonėmis,
kurie turi negalią.
Pavyzdžiui:

• galite sakyti žmogus su negalia,
bet nereikėtų sakyti neįgalusis.

 

 

Taip pat:

• galite sakyti neregys,
bet nereikėtų sakyti aklasis.

• galite sakyti
asmuo su dauno sindromu,
bet nereikėtų sakyti daunas.

 

 

Kodėl nevadiname žmonių kurčnebyliais?

Žmonės, turintys klausos negalią,
gali kalbėti.
Jie nėra nebyliai.
Jie kalba gestų kalba.

Tekstą lengvai suprantama kalba parengė
Miglė Baltrūnaitė.

Tekstą vertino:

  • Lina Bielinytė,
  • Inga Olševskytė.

Paveiksliukus nupiešė Evgenia Drap.

Tekstą galima parsisiųsti. Reikia parsisiųsti paspaudus šį žodį.

Naujienlaiškis