Kas yra kvota?

Tekstas parengtas lengvai suprantama kalba

Antras lygis

Kas yra kvota?

 

 

Kas yra kvota?

Kvota yra skaičius.
Šis skaičius nurodo, kiek kažko turi būti.
Pavyzdžiui, kvota gali nurodyti,
kiek moterų turi dirbti Seime.
Arba kvota gali nurodyti,
kiek žmonių su negalia turi dirbti darbe.

 

 

Kas yra lyčių kvotos?

Lyčių kvota nurodo,
kiek moterų arba vyrų turi dirbti, pavyzdžiui:

• įmonėse,
• ministerijoje,
• kituose darbuose.

 

 

 

Pavyzdžiui, yra nustatyta,
kad darbe viena iš trijų darbuotojų
turi būti moteris.
Tada darbe dirbs:

• ir vyrai,
• ir moterys.

 

Kodėl svarbu, kad darbe dirbtų
ir moterys, ir vyrai?

Vyrų ir moterų patirtys yra skirtingos.
Todėl geriausia,
kai sprendimus kartu priima
skirtingų lyčių žmonės.
Tai padeda pamatyti:

• kas yra svarbu moterims ir
• kas yra svarbu vyrams.


Kodėl reikia kvotų?

Kartais sprendimus priima
tik vienos lyties žmonės.
Pavyzdžiui:

• politikoje,
• valstybės valdyme ar
• įmonių valdyme

sprendimus dažniau priima vyrai.
Tai reiškia, kad moterys
ne visada gali pasakyti, ką galvoja.
Todėl moterų nuomonė
ne visada yra išgirsta.
Tai nėra gerai.
Tai reiškia, kad priimti sprendimai
nebūtinai bus geri visiems.


Ar Lietuvoje taikomos lyčių kvotos?

Lietuvoje yra taikomos lyčių kvotos.
Pavyzdžiui, didelių įmonių valdybose
yra lyčių kvotos.
Valdyba yra žmonės, kurie:

• vadovauja įmonei,
• sprendžia įmonės klausimus.

Valdyboje bent vienas iš trijų žmonių
turi būti vyras,
jeigu joje dirba labai daug moterų.
Arba valdyboje bent vienas iš trijų
žmonių
turi būti moteris,
jeigu joje dirba labai daug vyrų.


Kokios dar gali būti kvotos?

Kvota yra skaičius, kuris nurodo,
kiek žmonių turi dirbti darbe.
Pavyzdžiui, yra žmonių su negalia įdarbinimo kvota.

Ši kvota nurodo, kiek žmonių su negalia
turi dirbti:

• valstybės įmonėje arba
• valstybės įstaigoje.

Valstybės įmonė ir įstaiga
priklauso valstybei.
Pavyzdžiui:

o ministerijos,
o Lietuvos paštas.

Jei įstaigoje dirba 25 žmonės,
vienas iš jų turi būti žmogus su negalia.

 

Kvotos politinėse partijose

Kai kurios politinės partijos
nustato lyčių kvotas.
Tai reiškia, kad partijose turi dirbti:

• ir vyrai,
• ir moterys.

Tada įvairiuose rinkimuose
gali kandidatuoti:

• ir moterys,
• ir vyrai.

Tekstą lengvai suprantama kalba parengė
Miglė Baltrūnaitė.

Tekstą vertino:

  • Lina Bielinytė,
  • Inga Olševskytė.

Paveiksliukus nupiešė Evgenia Drap.

Tekstą galima parsisiųsti. Reikia parsisiųsti paspaudus šį žodį.

Naujienlaiškis