lt
en
Socialinė reklama

2015 metų socialinė kampanija "Vyrai už moteris". Kampanija nukreipta į vyrų smurtą prieš moteris. Vykdoma įgyvendinant projektą "Sutelkime jėgas ir kurkime visuomenę be prievartos". Kampanijos priemonės:

sukurti  3 video klipai, transliuojami per LRT ir TV6 kanalus;

didžiuosiuose Lietuvos miestuose išplatinta lauko reklama;

sporto klubuose, vyrų persirengimo kambariuose ir visų miestų Akropolio vyrų tualetuose išplatinti partizaniniai plakatai, raginantys vyrus reaguoti į smurto prieš moteris apraiškas;

išsiųsti siuntiniai žurnalistams rašantiems ir dirbantiems smurto artimoje aplinkoje su informacija apie smurto problematiką, kampanijos pristatymas;

sukurtas internetinis puslapis www.vyraiužmoteris.lt;

verlininkams išsiųsti kampanijos plakatai ir lipdukai, palaikantys socialinę kampaniją.

Daugiau informacijos apie kampaniją galite rasti ČIA.  

 

Kampanijos vaizdo klipai:

 

SUSTABDYK ŠUNSNUKĮ

SUSTABDYK ASILĄ

SUSTABDYK KIAULĘ

 

 

Kampanijos plakatai:

 

   

 

Buvo parengta kontrakampanija, norint atkreipti dėmesį, kad šuo ir šunsnukis nėra tapatūs, o pagrindinė kampanijos žinutė "sustabdyk šunsnukį" nėra nukreipta į šunis, žodį "šunsnukis" vartojant pagal Lietuvių kalbos žodyne nurodytą reikšmę "niekšas, nedorėlis, nenaudėlis". 

Plakatai platinami didžiųjų Lietuvos miestų gatvėse, stotelių vitrinose. 

Taip pat plakatais siekta ne tik reabilituoti šuns įvaizdį, bet ir paskatinti žmones pasirūpinti beglobiais šunimis. Plakatuose nurodytoje internetinėje svetainėje http://noriusuns.lt galima atrasti norimą augintinį bei suteikti namus benamiams šunims. Ši kampanijos dalis sukurta bendradarbiaujant su gyvūnų globos tarnybos "Pifas" vadove. 

 

Kontrakampanijos plakatai:

  

 

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba  2014 metais vykdė socialinės reklamos kampaniją, nukreiptą prieš vyresnių žmonių diskriminaciją dėl amžiaus. Kampanijos metu sukurti animuoti vaizdo klipai, skatinantys atkreipti darbdavių dėmesį ne į besidarbinančio žmogaus amžių, bet į jo turimus įgūdžius ir reikiamą darbui patirtį. Socialinės reklamos vaizdo klipai buvo rodomi Lietuvos TV kanalu nuo 2014 m. vasario 24 d. iki kovo 30 d.

Reklamos idėja paremta Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai pateiktų skundų pavyzdžiais. Kaip rodo Tarnybos gaunami skundai, diskriminacija dėl amžiaus yra viena labiausiai paplitusių diskriminacijos formų Lietuvoje.

Socialinės reklamos kampanija vykdoma, įgyvendinant projektą „ĮVAIROVĖ.LT“ pagal Europos Komisijos užimtumo ir socialinio solidarumo programą PROGRESS (2007-2013) ir Nediskriminavimo skatinimo 2012-2014 metų tarpinstitucinį veiklos planą.

Problemos, paskatinusios kurti reklaminius vaizdo klipus dėl amžiaus diskriminacijos, yra šios:  vyresnio amžiaus žmonėms sunku rasti darbą dėl nusistovėjusių neteisingų stereotipų; darbdaviai dažnai tiesiog duoda nurodymą nepriimti vyresnio nei 40, 45 ar 50 metų žmogaus, nekreipdami dėmesio į pretendento užsienio kalbų žinias ar gebėjimus naudotis informacinėmis technologijomis; dažnai amžius yra priskiriamas prie reikalavimų gauti darbą, nors būna akivaizdu, jog pagal darbo pobūdį amžius visai nėra svarbus.

 

Vaizdo klipai:

Gauk Arvydą

Gauk Kostą

Gauk Verutę

2011 m. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos užsakymu buvo vykdoma socialinės reklamos kampanija „Diskriminacija kenkia visiems“.  Socialinės reklamos (3 televizijos klipų ir 3 rūšių lauko reklamos plakatų) tikslas - mokyti tikslines grupes atpažinti diskriminacijos apraiškas, diskriminuojantį elgesį, atskleisti diskriminacijos žalingą poveikį visuomenei, ugdyti pagarbą žmonių įvairovei. Reklamos kampanijai  pasirinkta rizikingesnė strategija, kurios tikslas buvo šokiruoti visuomenę. Projekto metu, po ilgų derinimų, ginčų bei įtikinėjimų, buvo parengti 3 skirtingi vaizdo klipai bei 3 skirtingi piešiniai, kurie buvo talpinami ant plakatų bei atviručių.

TV klipuose ir plakatuose rodomos situacijos, kurios reikalauja labai aiškaus ir greito sprendimo (dega namas, žmona gimdo ir t.t.), tačiau žmonėms iškeliamas klausimas, ar jie pasiruošę priimti skubią pagalbą, jeigu padėti galės tik „kitoks“ žmogus. Galiausiai klausiama, kas yra svarbiau: geras specialistas ar žmogaus odos spalva, religiniai įsitikinimai, lytinė orientacija. Ironiškas ir žaismingas socialinės reklamos stilius ir vaizduojamos situacijos demonstruoja diskriminacijos absurdiškumą ir žalą. Trys TV klipai buvo transliuojami  Lietuvos nacionalinės televizijos ir LNK eteryje nuo lapkričio 24 d. iki gruodžio 30 d. Lauko reklamos plakatai pasirodė viešojo transporto stotelių vitrinose 15-oje Lietuvos miestų nuo lapkričio 14 d. iki gruodžio 6 d.

Vaizdo klipai:

Diskriminacija kenkia visiems: policija

Diskriminacija kenkia visiems: greitoji pagalba

Diskriminacija kenkia visiems: gaisrinė

 

Trys atvirukų pavyzdžiai

       

2009 m. parengta socialinė reklama, kurios uždavinys buvo pranešti, jog diskriminacija – tai kriminalas. Šio sprendimo akcentas – tiesiogiai susieti žodžius „diskriminacija“ bei „kriminalas“ bandant parodyti, jog tai kone tas pats. Buvo pasirinktas komunikacijos kanalas – reklaminiai plakatai gatvių stenduose ir TV klipai. Išorės reklamos plakatus ir TV klipus vienijo bendra koncepcija ir šūkis „Diskriminacija yra neteisėta. Ginkite savo teises!“ Kiekviename klipe ir plakate, kurių buvo sukurta ir pagaminta po tris, buvo vaizduojamos skirtingų žmonių, atstovaujančių įvairioms pažeidžiamoms grupėms, siluetai. 

Akcijos lankstinukai:                                                                                            

       

 

Akcijos vaizo klipai:

Diskriminacija - tai kriminalas! (1)

Diskriminacija - tai kriminalas! (2)

2007 m.  socialinė Lygių galimybių visiems metų reklama vyko dviem būdais – plakatai reklaminiuose stenduose ir klipų transliavimas TV kanalais. Išorės reklamos plakatus ir TV klipus vienijo bendra koncepcija ir šūkis „Ar tikrai mes tokie skirtingi?“. Kiekviename klipe ar plakate, kurių kiekvieno buvo sukurta ir pagaminta po šešis, buvo vaizduojamos trys vienodos žmogaus širdys ir tik užrašai po jomis atskleisdavo, kam priklauso šį širdis:

  1. Juodaodžio širdis; baltaodžio širdis; geltonodžio širdis.
  2. Homoseksualaus žmogaus širdis; hetereseksualaus žmogaus širdis; transseksualaus žmogaus širdis.
  3. Senjoro širdis; vyro širdis; merginos širdis.
  4. Neregio širdis; sveiko žmogaus širdis; žmogaus su proto negalia širdis.
  5. Netikinčiojo širdis; krikščionio širdis; musulmono širdis.
  6. Ruso širdis; lietuvio širdis; romo širdis.

Reklaminiai plakatai buvo kabinami nuo spalio mėnesio 12 miestų – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Mažeikiuose, Jonavoje, Utenoje, Kėdainiuose ir Tauragėje. TV klipai buvo transliuojami LTV ir TV3 kanalais. 

 Reklaminių plakatų pavyzdžiai:

    

Atvirukai

Patrauklūs ir lakoniški atvirukai buvo numatyti kaip efektyvi priemonė informuoti jaunimą apie lygių galimybių situaciją Lietuvoje, atkreipti dėmesį į dažniausiai pasitaikančius diskriminacijos atvejus, ugdyti jaunų žmonių pagarbą įvairovei, lygybės ir nediskriminavimo principams. Penkių rūšių atvirukai „Aš už lygias galimybės, o tu?“ buvo nemokamai platinami kavinėse, klubuose, kino teatruose, studentų bendrabučiuose, kitose jaunimo susibūrimo vietose.

 

Atvirukų pavyzdžiai:

  

 

      

2005– 2006 m. Lygių galimybių tarnyba vykdė projektą "Modernūs vyrai išsiplėtusioje Europoje: šeimai palanki darbo aplinka". Vieni iš projekto tikslų - paskatinti vyrus derinti profesines ir šeimos pareigas, aktyviau dalyvauti šeimos gyvenime bei paskatinti vyrus pasinaudoti įstatymuose įtvirtinta teise į vaiko priežiūros atostogas. Projekto metu parengta socialinės reklamos kampanija "Tėvystė veža!". Kampanijos metu parengti plakatai, atvirukai, sukurtas raklaminis vaizdo klipas.

 

Atvirukų pavyzdžiai:

        

 

Plakatas "Tėvystė veža"

 

 Vaizdo klipas "Tėvystė veža!"